13 lat doświadczenia jako wykładowca
15 lat doświadczenia w leczeniu dzieci
lek. dent.
Izabela Markowska
29.05 o godz. 19:00
1,5h webinar
dla stomatologów
OSTRY BÓL ZĘBÓW U DZIECI
– DIAGNOSTYKA I LECZENIE
Zyskaj gotowy protokół postępowania w konkretnych przypadkach klinicznych. Zacznij przyjmować dzieci zwiększ liczbę małych pacjentów — nawet w skomplikowanych sytuacjach - bez lęków i obaw!

Podczas szkolenia dowiesz się:
Jak podejść do dziecka bólowego w różnym wieku: do 4 lat, 4-8 lat, 8+ lat i zdobyć dokładne informacje o lokalizacji oraz skali bólu
Jakie metody leczenia zastosować w danym przypadku bólowym – od wyrzynania zębów, zapaleń miazgi i urazów po zapalenia dziąseł oraz przyzębia
Co robić z urazami zębowymi krok po kroku i jakich materiałów użyć
Jak rozpoznać problemy śluzówkowe i jakie leczenie wdrożyć
Szkolenie obejmuje omówienie zdjęć przypadków klinicznych, schematy metod leczenia, a także postępowanie w wypadku przewlekłego bólu
„Nie leczy się zębów mlecznych” = to bardzo częsty i szkodliwy mit.

Choć są one tymczasowe, pełnią bardzo ważną rolę w prawidłowym rozwoju jamy ustnej dziecka.

Ich leczenie jest niezwykle istotne, aby uniknąć poważniejszych problemów zdrowotnych w przyszłości, a jednocześnie stanowi ono bardzo duże wyzwanie, którego wielu dentystów boi się podjąć.

Jednak wcale nie trzeba się go obawiać!

Podczas naszego szkolenia pokażemy Ci krok po kroku, jakie metody stosować u różnych pacjentów bólowych (od wyrzynania zębów, zapaleń miazgi i urazów po zapalenia dziąseł oraz przyzębia), abyś miał/miała pewność, że skutecznie i bezpiecznie pomożesz małemu pacjentowi!
Dla kogo przeznaczony jest ten webinar?
Webinar skierowany jest do wszystkich lekarzy stomatologów, a w szczególności do tych, którzy:

nie pracują na co dzień z małymi pacjentami,

pracują z nimi, ale nie robią tego często,

obawiają się przyjmować dzieci z powodu braku doświadczenia i pewności.

PROGRAM SZKOLENIA:

Objawy bólu, niepokój – niedojrzały, rozwijający się układ nerwowy.

Jak jako lekarz niepracujący na co dzień z dziećmi zrozumieć sposób, w jaki mały pacjent interpretuje i przedstawia swoje dolegliwości bólowe oraz z czego to wynika.
Sprecyzowanie bólu – zależne od wieku, zdolności poznawczych i umiejętności komunikacyjnych.
Jak rozmawiać z małymi pacjentami w różnych grupach wiekowych, aby nasza komunikacja była skuteczna.
Skala bólu w zależności od wieku:
3.1. BEHAWIORALNA – dzieci do lat 4, niepełnosprawne.
3.2. ANALOGOWA – dzieci 4-8 lat, odcinek 10 cm, żetony z kolorami.
3.3. NUMERYCZNA – powyżej 8 lat, 0-10.
Rodzaje bólu:
4.1. WYRZYNANIE ZĘBÓW – zimne okłady, miejscowe żele.
4.2. UBYTKI PRÓCHNICOWE (próchnica wczesna, próchnica okrężna) – remineralizacja, impregnacja, korony, wypełnienie.
4.3. ODWRACALNE ZAPALENIE MIAZGI – próchnica niedochodząca do miazgi, leczenie biologiczne:
→ Pośrednie pokrycie miazgi.
→ Bezpośrednie pokrycie miazgi.
→ Amputacja częściowa.
→ Amputacja całkowita.
4.4. NIEODWRACALNE ZAPALENIE MIAZGI – ekstyrpacja miazgi, wypełnienie/ekstrakcja zęba.
4.5. ZAPALENIE TKANEK OKOŁOWIERZCHOŁKOWYCH – j.w.
4.6. ROPIEŃ – nacięcie, ekstyrpacja, wypełnienie/otwarcie/ekstrakcja.
4.7. PĘKNIĘCIE SZKLIWA – zaopatrzenie.
4.8. URAZOWE OBNAŻENIE ZĘBINY – j.w.
4.9. URAZOWE OBNAŻENIE MIAZGI – leczenie biologiczne lub kanałowe oraz potrzebne materiały.
4.10. OPRYSZCZKOWE ZAPALENIE JAMY USTNEJ – leczenie p/wirusowe i objawowe.
4.11. NAWRACAJĄCE AFTOWE ZAPALENIE JAMY USTNEJ – przyczyny autoimmunologiczne, wyrównanie niedoborów, dieta, leczenie objawowe.
4.12. MARTWICZO-WRZODZIEJĄCE ZAPALENIE DZIĄSEŁ/PRZYZĘBIA – zakażenie bakteryjne, antybiotykoterapia (dreszcze, gorączka).
4.13. BÓL STAWÓW SŻ – ból stawowy/mięśniowy.
Sesja pytań i odpowiedzi (Q&A)
Jestem absolwentką Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
W 2009 roku ukończyłam studia na kierunku lekarsko-dentystycznym w Zabrzu.
W 2017 roku ukończyłam Medyczne Studium Podyplomowe o specjalności Technik dentystyczny. Od ukończenia stażu czynnie pracuję jako lekarz stomatolog.
Od 15 lat zajmuję się stomatologią zachowawczą oraz dziecięcą.
Od 2013 roku pracuję w Katedrze Anatomii Opisowej i Topograficznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego na stanowisku wykładowcy.
  • Kształcę przyszłych lekarzy pierwszego roku kierunku lekarskiego.
  • Doktoryzuję się w Katedrze Anatomii Opisowej i Topograficznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • Ciągle podnoszę swoje kwalifikacje, uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach, licznie publikuję w czasopismach medycznych.
lek. dent.
Izabela Markowska
SPIKER SZKOLENIA
Czego się spodziewać po rejestracji?
Po pomyślnej realizacji wpłaty otrzymasz mailem potwierdzenie. Jesteś z nami!
W dniu X (czyli 29.05) link do szkolenia otrzymasz mailem oraz SMS-em.
1
2
Co dalej? Czeka na Ciebie 1,5+ godziny kontentu i sesja Q&A. Przed rozpoczęciem webinaru otrzymasz dostęp i przypomnienie, a po zakończeniu sesji będziesz mieć dostęp do nagrania oraz otrzymasz certyfikat uczestnictwa.
3
FAQ
Made on
Tilda