JESTEŚ ZAREJESTROWANY!
co oznacza, że ​​bez przeszkód dostaniesz się na szkolenie
Dysfunkcyjny staw skroniowo-żuchwowy
(otrzymasz kilka przypomnień i link do webinaru z jednodniowym wyprzedzeniem i w dniu wydarzenia)
Webinar, na który się zapisałeś, stanowi wprowadzenie do szerszego kursu pt. "Diagnostyka i Leczenie SSŻ w Gabinecie Dentystycznym od A do Z: Pokonywanie Dysfunkcji". Tylko na tej stronie oferujemy wyjątkowe warunki uczestnictwa w kursie.

Oprócz udziału w kursie w promocyjnej cenie, jako bonus otrzymasz dostęp do nagrania webinaru webinaru, na który właśnie się zapisałeś.
Uwaga! Oferta ważna tylko przez 2 godziny!
Jak będzie przebiegał kurs?
04.11-09.12 o godz. 19:00 (lekcje są udostępniane co dwa dni o 19:00)
10 lekcji w nagraniu
każda lekcja - odrębny temat (po 20-30 min)
Prezentacje do każdej lekcji
Konspekty do każdej lekcji
kurs zbudowany na przypadkach klinicznych i filmikach instruktażowych
Sesja Q&A na żywo
z możliwością wysłania swoich przypadków klinicznych do omówienia przez spikera
Start 04 listopada
Kurs pomoże twoim pacjentom pokonać dysfunkcje SSŻ, co zapewni stabilne i długotrwałe efekty twojego leczenia — zarówno protetycznego, ortodontycznego, jak i bondingu.
lek. dent. Iwona Iwanowicz
mgr Karol Gorzechowski
zgrany duet dentysta i fizjoterapeuta
Diagnostyka i Leczenie SSŻ od A do Z
Kompleksowy kurs składający się z 10 lekcji, dzięki któremu będziesz w stanie pomóc niemal każdemu pacjentowi z dysfunkcją SSŻ, w tym, dla których szynoterapia okazała się nieskuteczna, a wielu lekarzy odmówiło leczenia
Kurs oparty na realnych przypadkach klinicznych i filmikach instruktażowych
przedstawimy przykładowe zdjęcia pacjentów, efekty “przed i po” oraz filmiki:

badanie ustawienia szczęki w twarzoczaszce łukiem twarzowym i interpretacja wyników na modelu zaartykułowanym w artykulatorze.

jak pacjenci dysfunkcyjnie przełykają oraz jak powinno odbywać się prawidłowe przełykanie bez udziału mięśni mimicznych.

pokaz praktyczny, które mięśnie żucia badać, w jakiej kolejności oraz wykonanie terapii krok po kroku.

jak wykonać zabieg biernej redresji przy zablokowanym stawie skroniowo-żuchwowym

jakie zlecić ćwiczenia dla pacjenta (w tym ćwiczenia Rocabado, ćwiczenia propriocepcji głębokiej, autoterapii mięśni, autoterapii punktów spustowych]

Dla kogo jest przeznaczony kurs?
  • Ten kurs jest przeznaczony dla stomatologów, protetyków i ortodontów, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności praktyczne w diagnozowaniu i leczeniu problemów stawu skroniowo-żuchwowego.
  • Kurs kładzie duży nacisk na praktyczne zastosowanie wiedzy poprzez demonstracje na żywo i filmy instruktażowe, co umożliwia uczestnikom bezpośrednie przełożenie zdobytych umiejętności na codzienną praktykę stomatologiczną.
PROGRAM
10 lekcji
→ Rozpoznanie pacjenta z problemem w stawie skroniowo-żuchwowym w gabinecie stomatologicznym.
→ Zasady współpracy w zespole terapeutycznym: dentysta, fizjoterapeuta, logopeda, instruktor oddechu.
→ W jakich dolegliwościach związanych ściśle z dysfunkcją stawów skroniowo-żuchwowych możemy pomóc pacjentowi
→ Omówienie ankiety diagnostycznej pacjenta.
(będzie załączona w PDF dla uczestników szkolenia)

Rezultat
Nauczysz się, jak identyfikować oczywiste i nieoczywiste dolegliwości, które wskazują na problem ze stawem skroniowo-żuchwowym.
Dowiesz się kiedy i jak skutecznie współpracować z fizjoterapeuta aby efekty takiego leczenia pozostawały stabilne i skuteczne
1. Wstęp
04.11 o 19:00
→ Przykładowe zdjęcia pacjentów z zaburzeniami zgryzu i ich wpływ na dysfunkcję stawu skroniowo-żuchwowego.
→ Rozpoznawanie zniekształceń twarzoczaszki : ustawienie oczodołów, kącików ust,uśmiech itd.
→ Techniki zewnątrzustnego badania i identyfikacja najczęstszych i rzadkich zniekształceń
→ Wskazówki dotyczące bezpiecznej pracy z pacjentami.

Rezultat
Po zakończeniu tej lekcji będziesz potrafił/a przeprowadzać zewnątrzustne badanie i rozpoznawać wizualnie różne zniekształcenia twarzoczaszki, analizując twarz pacjenta pod kątem symetrycznego ustawienia oczodołów, kącików ust oraz sposobu, w jaki pacjent się uśmiecha. Dzięki temu zyskasz umiejętność dokładnej diagnozy i lepszego planowania leczenia.
2. Badanie zniekształceń w układzie stomatognatycznym (zęby, zgryz) i czaszkowym (pozycja kości twarzoczaszki) mających bezpośrednią korelację z zaburzeniami w stawach skroniowo-żuchwowych.
07.11 o 19:00
→ Badanie postawy ciała przy pomocy siatki posturologicznej
→ Terminologia używana przez fizjoterapeutów
→ Na co zwrócić szczególną uwagę przy wykonywaniu odbudów zębów u Pacjentów z zaburzoną postawą (specjalne przypadki)

Rezultat
Po zakończeniu tej lekcji nauczysz się przeprowadzać badania pod względem fizjoterapeutycznym. Poznasz nomenklaturę używaną przez dentystów, aby skutecznie współpracować z fizjoterapeutami oraz dowiesz się, jakim językiem operować przy wysyłaniu pacjenta stomatologicznego do fizjoterapeuty, co pozwoli na bardziej precyzyjną i efektywną komunikację.
3. Ocena postawy ciała pacjenta, na co zwracać szczególną uwagę u pacjentów z zaburzeniami w stawach skroniowo-żuchwowych, wskazówki od fizjoterapeuty.
12.11 o 19:00
→ Demonstracja techniki badania przy użyciu łuku twarzowego
→ Interpretacja wyników badania na modelu szczęki zaartykułowanym w artykulatorze
→ Praktyczne zastosowanie diagnostyki w planowaniu leczenia (przypadki pacjentów )

Rezultat
Zdobędziesz umiejętność przeprowadzania szczegółowej diagnostyki pacjentów, co pozwoli Ci trafniej ocenić pozycję szczęki, zidentyfikować dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych oraz precyzyjnie planować i korygować leczenie, wspierając się filmami instruktażowymi.
4. Szczęka i jej trójwymiarowa pozycja w twarzoczaszce, jak zbadać, jak interpretować wyniki badania, jaki to ma związek z dysfunkcją w stawach skroniowo-żuchwowych.
14.11 o 19:00
→ Rola symetrii w prawidłowym funkcjonowaniu stawów skroniowo-żuchwowych, redukcji napięć mięśniowych i poprawie komfortu pacjenta.
→ Techniki nadbudowy zębów, wybór stron do nadbudowy w zależności od wyników badań
→ Monitorowanie postępów i modyfikacja terapii w odpowiedzi na zmiany stanu pacjenta

Rezultat
Będziesz w stanie kompleksowo oceniać i korygować pozycję szczęki i żuchwy, poprawiając funkcjonowanie stawów skroniowo-żuchwowych oraz zapewnić komfort pacjentów, stosując odpowiednio zaplanowane techniki odbudowy zębów.
5. Nasz cel-wprowadzenie jak największej symetrii w układzie stomatognatycznym. Jak korygować pozycję szczęki i żuchwy, by stawy skroniowo-żuchwowe funkcjonowały bez zakłóceń.
18.11 o 19:00
+ przypadki kliniczne
→ Wpływ oddychania przez nos na stabilność leczenia.
→ Problemy związane z oddychaniem przez usta, takie jak chrapanie, bezdechy senne.
→ Prawidłowe układanie języka na podniebieniu dla stabilności efektów terapii.
→ Wskazania do konsultacji z laryngologiem w przypadku zablokowanych dróg oddechowych.
Filmiki instruktażowe pokazujące prawidłową pozycję spoczynkową języka przełykanie oraz oddychanie, w tym różnice między prawidłowym a nieprawidłowym przełykaniem.

Rezultat
Po ukończeniu tej części szkolenia będziesz w stanie rozpoznawać i korygować zaburzenia oddychania, efektywnie współpracować z logopedą i instruktorem oddechu, oraz stosować trening miofunkcyjny. Opanujesz techniki prawidłowego układania języka i oceny funkcji przełykania, co zapewni stabilne efekty terapii.
6. Tor oddychania i pozycja języka – od tego w dużej mierze zależy stabilność leczenia. Dlaczego warto zaprosić do współpracy logopedę i instruktora oddechu.
21.11 o 19:00
→ Stosowanie ALF dla retencji po odbudowach estetycznych, korygowania nieprawidłowego oddychania przez usta oraz podtrzymywania efektów terapii
→ Stosowanie aparatu u dzieci, aby ukierunkować prawidłowy wzrost szczęk i twarzy oraz zapobiec wadom zgryzu i wadom szkieletowym.
→ Prezentacja aparatu oraz jego działania terapeutycznego na zdjęciach przed i po

Rezultat
Po ukończeniu tej części szkolenia, będziesz wiedział, jak skutecznie stosować aparat ALF do utrzymania prawidłowej pozycji języka na podniebieniu, korygowania nieprawidłowego oddychania przez usta, oraz jak odpowiednio dobierać i aktywować aparat u pacjentów rosnących i dorosłych, aby zapewnić stabilność efektów leczenia ortodontycznego i protetycznego.
7. ALF (Advanced Lightwire Functional) aparat miofunkcyjno-ortopedyczn do zadań specjalnych. W czym tkwi jego ,,magia” i wszechstronne zastosowanie w stomatologii?
25.11 o 19:00
+ zdjęczia
→ Leczenie ortodontyczne uwzględniające prawidłową pozycję w stawach skroniowo-żuchwowych RC i korygujące zaburzenia funkcji języka I oddychania.
→ Leczenie protetyczne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie stawów skroniowo-żuchwowych.
→ Wprowadzenie równowagi nerwowo-mięśniowej dla trwałości odbudów.
→ Optymalne rozwiązania dla pacjentów z dysfunkcją stawów skroniowo-żuchwowych i zgrzytajacych zębami.

Rezultat
Nauczysz się wprowadzać równowagę nerwowo-mięśniową. Dzięki temu Twoje odbudowy będą stabilne i mniej podatne na zniszczenia, co pozwoli na skuteczniejsze i trwalsze efekty leczenia. Dowiesz się również, jak przeprowadzać diagnostykę przed odbudową, aby uniknąć potencjalnych komplikacji i zapewnić optymalne rezultaty dla pacjentów.
8. Jak kończyć przypadki - ortodoncja, protetyka, odbudowy kompozytowe
28.11 o 19:00
→ Jakie mięśnie układu stomatognatycznego należy badać i jak przeprowadzać terapię. Pokaz praktyczny
→ Diagnostyka przy zablokowanym stawie skroniowo-żuchwowym
Kiedy i jak postąpić, by nie zaszkodzić, lecz skutecznie pomóc pacjentowi

Rezultat
Po ukończeniu tej części szkolenia będziesz w stanie kompleksowo zaopiekować się pacjentem z zablokowanym stawem skroniowo-żuchwowym, przeprowadzać badanie i terapię mięśni żucia, a także skutecznie reagować na klikający staw, co zapewni efektywne i bezpieczne leczenie.
9. Badanie i terapia mięśni żucia
02.12 o 19:00
→ Ćwiczenia dla pacjenta
→ Pokaz praktyczny

Rezultat
Będziesz w stanie zalecić pacjentowi i pokazać wykonanie ćwiczeń dla autoterapii mięśni żucia i punktów spustowych (w tym ćwiczenia Rocabado, ćwiczenia propriocepcji głębokiej)
10. Autoterapia mięśni żucia
05.12 o 19:00
→ Podczas sesji pytań i odpowiedzi będziesz mógł/mogła wcześniej przesłać swoje przypadki kliniczne, które zostaną omówione anonimowo przez prelegenta.
11. Sesja Q&A
Na żywo
+ plik PDF (ankieta diagnostyczna pacjenta)
+ plik PDF (ankieta diagnostyczna pacjenta)
+ zdjęcia przykładowe
Badanie ustawienia szczęki w łuku twarzowym w artykulatorze i jak go interpretować
Jak pacjenci przełykają oraz jak powinno odbywać się prawidłowe przełykanie bez udziału mięśni mimicznych
1. Które mięśnie żucia badać, w jakiej kolejności oraz wykonanie terapii krok po kroku.
2. jak wykonać zabieg biernej redresji przy zablokowanym stawie skroniowo-żuchwowym
jak wykonywać autoterapię mięśni i punktów spustowych i w jakiej sekwencji(w tym ćwiczenia Rocabado, ćwiczenia propriocepcji głębokiej
Lekarz dentysta, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Jest pasjonatką swojego zawodu, a swoje zainteresowania ukierunkowała na leczenie dysfunkcji czaszkowo-żuchwowo-kręgosłupowej.
Właściciel Dentico Clinic. Od kilku lat jest instruktorem autorskiego szkolenia "Zgrany duet dentysta i fizjoterapeuta w leczeniu dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych"
Uwielbia wyzwania i jest ekspertem od trudnych przypadków. Jej zaangażowanie i profesjonalizm pozwalają na budowanie niepowtarzalnych relacji z Pacjentami. Stale poszerza swoją wiedzę i skutecznie ją wdraża w leczenie swoich Pacjentów.
W wolnych chwilach uwielbia nordic walking na świeżym powietrzu i dobrą książkę.
lek. dent.
Iwona Iwanowicz
Spikerzy
Magister fizjoterapii, fizjoterapeuta stomatologiczny, terapeuta manualny, dyplomowany chiropraktyk, hirudoterapeuta.
Specjalizuje się w terapii dolegliwości bólowych kręgosłupa, stawów obwodowych i skroniowo-żuchwowych. Absolwent Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Właściciel Rehabilis Clinic. Uznany ekspert w dziedzinie stawów skroniowo-żuchwowych, który wykorzystuje swoją głęboką wiedzę i doświadczenie kliniczne, aby oferować zaawansowane metody terapii w tej dziedzinie. Od 2016 roku prowadzi autorskie szkolenie „Zgrany duet dentysta i fizjoterapeuta w leczeniu dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych”.
Autor dwóch znaczących publikacji: "Fizjoterapia stomatologiczna. Badanie i terapia stawów skroniowo-żuchwowych" oraz "Sekrety zdrowego ciała i umysłu", które są cenione przez specjalistów z różnych dziedzin medycyny za ich praktyczne podejście i głęboką wiedzę. Ukończył liczne szkolenia i stale poszerza wiedzę zawodową.
mgr Karol Gorzechowski
Dalej masz wątpliwości?
Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęstsze pytania
Czego się spodziewać po rejestracji?
Po rejestracji otrzymasz mailem potwierdzenie. Jesteś z nami!
W dniu X (czyli 04.11-09.12.2024) link do lekcji otrzymasz mailem oraz SMS-em.
1
2
Co dalej? Przed rozpoczęciem kursu otrzymasz dostęp i przypomnienie. Następnie czeka na Ciebie 20-30 minut kontentu podczas każdej lekcji, a także sesja Q&A na żywo pod koniec kursu.
3
Made on
Tilda