Wiedzę, aby móc reagować, w sytuacji zagrożenia życia
Umiejętności prawidłowego wykonania procedur ratunkowych
Pewność w podejmowaniu kluczowych dla poszkodowanych decyzji
Odwagę, by działać skutecznie w sytuacji zagrożenia
nieodróżnianie stanów nagłych, np. wstrząsu anafilaktycznego od nerwicy,
nierozpoznanie zatrzymania akcji serca i niepodjęcie resuscytacji od razu,
niepodjęcie czynności w zawale lub nierozpoznanie udaru mózgu,
niepodanie leków w stanach nagłych,
nieumiejętność użycia defibrylatora,
nieprzygotowanie gabinetu na stany zagrożenia życia (np. udar, zawał, atak padaczki, zatrzymanie akcji serca),
brak sprzętu (np. defibrylatora), leków oraz właściwego przeszkolenia do działania,
braki w komunikacji i współpracy dotyczące postępowania w sytuacjach nagłych i przygotowania gabinetu.
nieodróżnianie stanów nagłych, np. wstrząsu anafilaktycznego od nerwicy,
nierozpoznanie zatrzymania akcji serca i niepodjęcie resuscytacji od razu,
niepodjęcie czynności w zawale lub nierozpoznanie udaru mózgu,
niepodanie leków w stanach nagłych,
nieumiejętność użycia defibrylatora,
nieprzygotowanie gabinetu na stany zagrożenia życia (np. udar, zawał, atak padaczki, zatrzymanie akcji serca),
brak sprzętu (np. defibrylatora), leków oraz właściwego przeszkolenia do działania,
braki w komunikacji i współpracy dotyczące postępowania w sytuacjach nagłych i przygotowania gabinetu.
Wstęp: przedstawienie prelegenta, statystyki stanów nagłych w gabinecie
Wywiad SAMPLE + badanie ABCDE (szybka powtórka)