Start
1 października
Ewa Sosnowska-Tomczyk
lekarz stomatolog, specjalista protetyki
OKLUZJA:
Jak będzie przebiegał kurs?
9 lekcji w nagraniu
każda lekcja - odrębny temat (po 20-30 min)
Prezentacje do każdej lekcji
Konspekty do każdej lekcji
Sesja Q&A na żywo
z możliwością wysłania swoich przypadków klinicznych do omówienia przez spikera
1.10-13.11 o godz. 19:00 (lekcje są udostępniane co dwa dni o 19:00)
od poszukiwania i ustalania relacji centralnej po preparację i pobieranie wycisków/skanów przed odbudową
Miesięczny kurs z 9 lekcji, który pozwoli Ci zapomnieć o uszkodzeniach i korektach swoich prac spowodowanych nieprawidłową okluzją, zapewniając wygodną pracę dla Twojego pacjenta bez bólu w stawach i innych dolegliwości.
Kurs oparty na realnych przypadkach klinicznych - przedstawimy sprawdzone schematy postępowania w różnych przypadkach, takich jak pacjenci z bruksizmem, TMD, rozległymi brakami, brakiem stref podparcia, oraz pacjenci bezzębni.
Start już w najbliższy wtorek (01.10)
Ostatnia szansa na zapisy!
Dlaczego jest tak ważne, aby prawidłowo ustalić okluzje przed leczeniem?
Planowanie leczenia: Zrozumienie relacji zgryzowych pozwoli na wybór odpowiednich procedur i materiałów, które zapewnią optymalne rezultaty leczenia.
1
Uniknięcie komplikacji: Nieprawidłowa okluzja może prowadzić do szeregu problemów, takich jak bruksizm, dysfunkcje stawu skroniowo-żuchwowego, bóle głowy i szyi, starcie, pęknięcia i rozchwianie pozostałych zębów, a także uszkodzenia wykonanych uzupełnień protetycznych. Poznanie istniejących problemów okluzyjnych pozwala uniknąć potencjalnych komplikacji podczas i po leczeniu.
2
Zapewnienie stabilności: Poprawa okluzji jest kluczowa dla zapewnienia długoterminowej stabilności i sukcesu leczenia. Ustalenie właściwej relacji zgryzowej pozwala na wyeliminowanie przedwczesnych kontaktów, równomierny rozkład sił na zębach oraz minimalizację ryzyka wystąpienia zaburzeń okluzyjnych w przyszłości.
3
Indywidualne podejście: Każdy pacjent ma swoja własną okluzję, dlatego ważne jest, aby przeprowadzić dokładną analizę i ocenę relacji zgryzowych przed rozpoczęciem leczenia. Indywidualne podejście pozwala na dostosowanie planu leczenia do potrzeb i warunków danego pacjenta.
4
Planowanie leczenia: Zrozumienie relacji zgryzowych pozwoli na wybór odpowiednich procedur i materiałów, które zapewnią optymalne rezultaty leczenia.
1
Uniknięcie komplikacji: Nieprawidłowa okluzja może prowadzić do szeregu problemów, takich jak bruksizm, dysfunkcje stawu skroniowo-żuchwowego, bóle głowy i szyi, starcie, pęknięcia i rozchwianie pozostałych zębów, a także uszkodzenia wykonanych uzupełnień protetycznych. Poznanie istniejących problemów okluzyjnych pozwala uniknąć potencjalnych komplikacji podczas i po leczeniu.
2
Zapewnienie stabilności: Poprawa okluzji jest kluczowa dla zapewnienia długoterminowej stabilności i sukcesu leczenia. Ustalenie właściwej relacji zgryzowej pozwala na wyeliminowanie przedwczesnych kontaktów, równomierny rozkład sił na zębach oraz minimalizację ryzyka wystąpienia zaburzeń okluzyjnych w przyszłości.
3
Indywidualne podejście: Każdy pacjent ma swoja własną okluzję, dlatego ważne jest, aby przeprowadzić dokładną analizę i ocenę relacji zgryzowych przed rozpoczęciem leczenia. Indywidualne podejście pozwala na dostosowanie planu leczenia do potrzeb i warunków danego pacjenta.
4
W rezultacie ustalenie okluzji przed leczeniem pozwala na skuteczne zaplanowanie i przeprowadzenie leczenia stomatologicznego,
minimalizując ryzyko powikłań oraz zapewniając długoterminową stabilność i satysfakcję pacjenta.
PROGRAM
9 lekcji
→ Dlaczego zwarcie ma znaczenie?
→ Eliminacja przedwczesnych kontaktów, kiedy możemy wykonać odbudowę w zwarciu nawykowym?
→ Kiedy szukamy relacji centralnej?

Rezultat
Poznasz znaczenie zwarcia w kontekście eliminacji przedwczesnych kontaktów oraz dowiesz się, kiedy wykonanie odbudowy w zwarciu nawykowym jest możliwe. Ponadto, będziesz mógł/mogła rozpoznać sytuację kiedy konieczne jest poszukiwanie relacji centralnej. Dzięki temu łatwo unikniesz powikłań spowodowanych nieprawidłową okluzją.
1. Szukamy optymalnego położenia przestrzennego żuchwy
01.10 o 19:00
→ Na co zwrócić uwagę i co powinno nas zaniepokoić?
→ Kiedy odroczyć leczenie i poszerzyć diagnostykę?
→ Bruksizm, TMD

Rezultat
Po ukończeniu tej lekcji będziesz mógł/mogła skutecznie oceniać, czy pacjent jest "łatwy" do diagnozowania, czy wymaga większej uwagi i czasu na diagnostykę. Zrozumiesz konieczność specjalnej troski wobec pacjentów dotkniętych zaburzeniami stawu skroniowo-żuchwowego (TMD) oraz bruksizmem, co umożliwi ci skuteczniejszą opiekę i leczenie.
2. Badanie i kwalifikacja pacjenta
03.10 o 19:00
→ Proste do wykonania na jednej wizycie i odroczone wymagające więcej czasu;
→ Deprogramacja pacjenta.

Rezultat
Będziesz posiadał/posiadała umiejętność wyboru odpowiedniej metody ustalania relacji centralnej w zależności od indywidualnych potrzeb i warunków pacjenta.
3. Metody ustalania relacji centralnej
08.10 o 19:00
→ Kiedy podnosimy, w jakim celu i o ile? metody obliczania pionowego wymiaru zwarcia, czy materiał z którego wykonany odbudowę ma wpływ na PWZ?

Rezultat
Będziesz posiadać pełną wiedzę na temat pionowego wymiaru zwarcia. Zrozumiesz, kiedy konieczne jest podnoszenie pionowego wymiaru zwarcia oraz cele tego działania. Będziesz także znać różne metody obliczania pionowego wymiaru zwarcia i będziesz świadomy/a ewentualnego wpływu materiału użytego do odbudowy na wysokość zwarcia. Poza tym, będziesz w stanie rozróżnić fakty od mitów w kontekście podnoszenia pionowego wymiaru zwarcia. Dzięki temu pytanie o to, o ile podnosić zwarcie, nie będzie już dla ciebie nurtujące.
4. Pionowy wymiar zwarcia
10.10 o 19:00
→ Ustalamy płaszczyznę zwarciową, zapewniamy stabilne kontakty na wszystkich zębach, projekt analogowy czy cyfrowy?

Rezultat
Posiądziesz umiejętność ustalania płaszczyzny zwarciowej oraz zapewniania stabilnych kontaktów na wszystkich zębach. Będziesz również wiedział/wiedziała, jak prawidłowo przygotować i przymierzać projekt protetyczny, aby w dalszych krokach móc wykonać pracę docelową z pełnym profesjonalizmem i precyzją.
5. Planujemy przyszłą odbudowę protetyczną
15.10 o 19:00
→ Jak zarejestrować zwarcie i płaszczyznę zwarciową u pacjentów bez stref podparcia i bezzębnych. Schematy postępowania pokazane na przypadkach klinicznych.

Rezultat
Posiądziesz umiejętność ustalenia płaszczyzny zwarciowej oraz rejestracje zwarcia u pacjentów z rozległymi brakami w praktyce klinicznej. Będziesz gotowy/gotowa do zastosowania tych umiejętności w konkretnych przypadkach, co pozwoli ci skutecznie prowadzić leczenie pacjentów z zaawansowanymi problemami protetycznymi.
6. Rejestracja zwarcia u pacjentów ⁠z rozległymi brakami, bez stref podparcia, pacjenci bezzębni.
17.10 o 19:00
→ Leczenie przedprotetyczne - kiedy endo, kiedy reendo? Przedprotetyczne leczenie ortodontyczne - czy to tylko moda czy szeregowanie zębów ma głębszy sens?

Rezultat
Będziesz rozumiał/rozumiała znaczenie przedprotetycznego leczenia ortodontycznego i będziesz w stanie ocenić, czy jest to tylko nowy trend, czy też ma głębszy sens w kontekście kompleksowego leczenia. Nauczysz się oceniać które zęby zakwalifikować do ponownego leczenia endodontycznego a które usunąć w zależności od planu leczenia.
7. Przygotowanie pacjenta do kompleksowej odbudowy protetycznej
22.10 o 19:00
→ Zasada minimalnej inwazyjności, kiedy wzmacniamy martwe zęby? Jakie wkłady - lane, z włókna, standardowe?

Rezultat
Będziesz potrafił/potrafiła odbudować zniszczony zrąb zęba w taki sposób, aby był pewnym filarem pod przyszłą odbudowę protetyczną.
Będziesz również zaznajomiony/zaznajomiona z różnymi rodzajami wkładów protetycznych, takimi jak wkłady lane, z włókna i standardowe, oraz będziesz wiedział/wiedziała, jakie cementy protetyczne najlepiej sprawdzają się w gabinecie.
8. Preparacja zębów
24.10 o 19:00
→ Kiedy skanowanie może się nie udać?
→ Przygotowanie pola protetycznego do wycisku.

Rezultat
Po zakończeniu tej lekcji będziesz miał/miała pełną świadomość sytuacji, kiedy skanowanie może być problematyczne, oraz kiedy warto zastosować tradycyjne metody wyciskowe. Będziesz również znać odpowiednie techniki przygotowania pola protetycznego do wykonania wycisku, co pozwoli ci skutecznie i dokładnie przekazać warunki z jamy ustnej do pracowni technicznej.
9. ⁠Skany czy wyciski
29.10 o 19:00
→ Podczas sesji pytań i odpowiedzi będziesz mógł/mogła wcześniej przesłać swoje przypadki kliniczne, które zostaną omówione anonimowo przez prelegenta.
Sesja QA
13.11 o 19:00 na żywo
Dla kogo jest przeznaczony kurs?

dla stomatologów zachowawczych

dla protetyków

dla ortodontów

Dodatkowo, uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań i omawiania swoich przypadków klinicznych, co pozwoli im lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia i dostosować je do swoich indywidualnych potrzeb.
Zrozumienie okluzji oraz umiejętność skutecznego planowania i wykonania odbudowy protetycznej są istotne dla wszystkich stomatologów, niezależnie od ich specjalizacji. Kurs ten zapewni praktyczne wskazówki oraz omówi sprawdzone metody i techniki, które można zastosować w codziennej praktyce stomatologicznej.
Dalej masz wątpliwości?
Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęstsze pytania
Absolwentka Wydziału Lekarsko-Dentystycznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
W roku 2008 roku uzyskała specjalizację z zakresu protetyki stomatologicznej
Zatrudniona w CSK Instytut Stomatologii w Łodzi w Poradni Protetyki, gdzie pracuje na stanowisku starszego asystenta
Dzieli się wiedzą i doświadczeniem z przyszłymi specjalistami z dziedziny
protetyki stomatologicznej jako ich kierownik specjalizacji
Uczestniczka licznych konferencji naukowych i kursów, absolwentka III edycji Curriculum Implantologicznego ITI (lata 2018-2019)
Członek ITI Polska
Członek PASE
EWA
SOSNOWSKA-TOMCZYK
SPIKER
CASES
Czego się spodziewać po rejestracji?
Po rejestracji otrzymasz mailem potwierdzenie. Jesteś z nami!
W dniu X (czyli 01.10-13.11.2024) link do lekcji otrzymasz mailem oraz SMS-em.
1
2
Co dalej? Przed rozpoczęciem kursu otrzymasz dostęp i przypomnienie. Następnie czeka na Ciebie 20-30 minut kontentu podczas każdej lekcji, a także sesja Q&A na żywo pod koniec kursu.
3
Made on
Tilda