zrozumieć, jak radzić sobie z reklamacjami, rękojmią i gwarancją, unikać najczęstszych błędów w dokumentacji
tworzyć skuteczne regulaminy i cenniki
Agnieszka Sieńko
radca prawny ponad 20 lat doświadczenia
w prawie medycznym
Bezpieczeństwo prawne w stomatologii — Jak zapewnić sobie spokojną i pewną pracę dentysty?
Miesięczny kurs z 9 lekcji, zbudowany na podstawie aktualnych przepisów prawnych, który pozwoli ci:
uniknąć kosztownych błędów związanych z brakiem zgody pacjenta na leczenie
Zyskać spokój i pewność w codziennej pracy
Jak będzie przebiegał kurs?
lekcje są udostępniane co dwa dni o 19:00
9 lekcji w nagraniu
każda lekcja - odrębny temat (po 20-30 min)
Sesja Q&A na żywo
z możliwością wysłania pytań wcześniej
Zniżki tylko do 23:59!
Konspekty do każdej lekcji
zrozumieć, jak radzić sobie z reklamacjami, rękojmią i gwarancją, unikać najczęstszych błędów w dokumentacji
tworzyć skuteczne regulaminy i cenniki
Agnieszka Sieńko
radca prawny ponad 20 lat doświadczenia
w prawie medycznym
Bezpieczeństwo prawne w stomatologii — Jak zapewnić sobie spokojną i pewną pracę dentysty?
Miesięczny kurs z 9 lekcji, zbudowany na podstawie aktualnych przepisów prawnych, który pozwoli ci:
uniknąć kosztownych błędów związanych z brakiem zgody pacjenta na leczenie
Zyskać spokój i pewność w codziennej pracy
Jak będzie przebiegał kurs?
lekcje są udostępniane co dwa dni o 19:00
9 lekcji w nagraniu
każda lekcja - odrębny temat (po 20-30 min)
Sesja Q&A na żywo
z możliwością wysłania pytań wcześniej
Konspekty do każdej lekcji
Jak praca dentysty jest chroniona przez prawo?

Kurs pokaże, jak prawo chroni dentystę w codziennej pracy

Dowiesz się, jakie regulacje dotyczą praktyk medycznych, pacjentów, oraz prowadzenia gabinetu

Poznasz swoje prawa w przypadku opublikowania niekorzystnych opinii pacjentów oraz potencjalnych roszczeń pacjentów

“Chroń swój gabinet przed ryzykiem prawnym i zdobądź pewność w działaniu zgodnym z przepisami. To kurs, który pomoże Ci uniknąć problemów i zapewni spokój w codziennej pracy dentystycznej.”
PROGRAM
9 lekcji
1. Gabinet jako podmiot wykonujący działalność leczniczą:
→ Praktyka indywidualna;
→ Stomatolog jako właściciel podmiotu leczniczego;
→ Regulamin organizacyjny;
2. Gabinet jako pracodawca:
→ Zatrudnianie – umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa o dzieło, umowa B2B
→ Regulamin pracy;
→ Regulamin wynagradzania;
→ Dokumentacja zatrudnienia – wybrane aspekty;
3. Cennik usług komercyjnych:
→ Wygoda czy obowiązek;
→ Zasady konstruowania cennika usług stomatologicznych;
→ Umowa z Pacjentem – wygoda czy obowiązek;
4. Regulowanie pracą gabinetu:
→ odwoływanie wizyt,
potwierdzanie wizyt,
→ osoby towarzyszące,
→ wizyta z dzieckiem i w towarzystwie dziecka.

Rezultat
Zyskasz wiedzę na temat tworzenia i wdrażania regulaminów zgodnych z prawem, co pozwoli Ci uniknąć problemów formalnych w codziennym zarządzaniu gabinetem oraz lepiej chronić swój biznes
1-2. Zarządzanie gabinetem stomatologicznym - regulaminy (obowiązkowe i dobrowolne):
nagranie
1. Pacjent jako człowiek w kryzysie – wprowadzenie do analizy praw pacjenta i praw medyka
2. Prawo pacjenta do informacji a bezpieczeństwo pracy medyka
3. Ochrona prawna medyka:
→ Ochrona prawa karnego
→ Ochrona prawa cywilnego
4. Ochrona prawna podmiotu wykonującego działalność leczniczą:
→ Opinie o podmiocie w internecie
→ Opinie o poszczególnej osobie (lekarzy, pielęgniarce, higienistce, rejestratorce, etc.) w Internecie
5. Prawo odmowy udzielnie świadczenia lub prawo odstąpienia od leczenia:
→ Warunki odstąpienia
→ Obowiązki związane z odstąpieniem
→ Możliwe następstwa odstąpienia

Rezultat
Dowiesz się, jak prawidłowo chronić swoje prawa oraz prawa pacjentów, a także zrozumiesz, jakie działania prawne mogą zapewnić Ci komfort i bezpieczeństwo w pracy stomatologa.
3. Komfort i bezpieczeństwo pracy
nagranie
1. Reklamacja w leczeniu – czym jest i czym może być
2. Kwalifikacja prawna reklamacji w procesie terapeutycznym:
→ Ocena treści reklamacji;
→ Postępowanie po złożeniu reklamacji;
3. Postępowanie na wypadek żądania zwrotu kosztów leczenia z zapowiedzią zakończenia sprawy.
4. Rola ubezpieczyciela w procesie reklamacji:
→ Ubezpieczyciel – przyjaciel czy sędzia?
→ Zgłoszenie roszczenia do Ubezpieczyciela – rozwaga czy porażka?
5. Wymiana korespondencji w procesie reklamacji.
6. Konieczne elementy reklamacji i rozwiązanie reklamacji.

Rezultat
Nauczysz się, jak skutecznie reagować na reklamacje pacjentów, zarządzać ich oczekiwaniami oraz prawidłowo postępować w procesie zwrotu kosztów leczenia, aby uniknąć potencjalnych konfliktów prawnych.
4. Reklamacje i zwrot kosztów leczenia
nagranie
1. Czym jest roszczenie Pacjenta?
2. Moment powstania roszczenia pacjenta
3. Reakcja na:
→ Wezwanie do zapłaty;
→ Zawiadomienie prokuratury;
→ Zawiadomienie samorządu zawodu medycznego (izba lekarska, izba pielęgniarska);
→ Pozew;
4. Przebieg postępowania cywilnego
5. Rola i prawa świadka
6. Rola i prawa pozwanego
7. Przebieg postępowania karnego
8. Rola i prawa podejrzanego
9. Przebieg postępowania dyscyplinarnego
10. Rola i prawa obwinionego

Rezultat
Otrzymasz narzędzia do skutecznej obrony przed roszczeniami pacjentów oraz wiedzę, jak postępować w przypadku wezwania do zapłaty, zawiadomienia prokuratury czy procesu cywilnego, aby minimalizować ryzyko prawne.
5-6. Roszczenia Pacjentów, Obrona przed roszczeniami Pacjentów
nagranie
1. Cel uzyskania zgody na leczenie
2. Forma uzyskania zgody na leczenie
3. Informacja przed uzyskaniem zgody na leczenie
4. Możliwe metody leczenia, możliwe efekty leczenia, możliwe skutki niepożądane leczenie, możliwe powikłania, możliwe niepowodzenie.
5. Zgoda na leczenie od osoby małoletniej:
→ Kim jest małoletni;
→ Prawa i obowiązki rodziców i opiekunów prawnych;
→ Zgoda a rodzice po rozwodzie
→ Prawo działania bez zgody
6. Zgoda na leczenie osoby: nieświadomej, ubezwłasnowolnionej, nieprzytomnej, odurzonej
7. Rola sądu
8. Zgoda na leczenie długotrwałe.

Rezultat
Zrozumiesz, jak prawidłowo uzyskać zgodę pacjenta na leczenie, w tym od osób małoletnich lub niezdolnych do samodzielnego podejmowania decyzji, co pomoże Ci uniknąć problemów prawnych związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
7-8. Zgoda na leczenie
nagranie
1. Sens, znaczenie i treść dokumentacji medycznej
2. Forma dokumentacji medycznej
3. Treść wpisów w dokumentacji medycznej
4. Oświadczenia pacjenta – zgoda, upoważnienie, orzeczenie sądu
5. Przechowywanie dokumentacji medycznej
6. Udostępnianie dokumentacji medycznej

Rezultat
Dowiesz się, jak prawidłowo prowadzić i przechowywać dokumentację medyczną, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
9. Dokumentacja medyczna
nagranie
Sesja QA
17.02 o 19:00 na żywo
Dalej masz wątpliwości?
Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęstsze pytania
Wybierz odpowiednią opcję
Podstawowy Start
  • 9 lekcji w nagraniu
  • Sesja pytań i odpowiedzi na żywo
  • Krótkie konspekty pdf dla powtórzenia lekcji
  • Zaświadczenie (6 pkt. edukacyjnych)
  • 2 godzinne indywidualne spotkanie online z prowadzącą
  • Wzór umowy na dostawy sprzętu
  • Wzór umowy na dostawę leków i materiałów jednorazowych
  • Wzór regulaminu organizacyjnego podmiotu leczniczego
  • Wzory umów kontraktowych z medykami (lekarz, pielęgniarka, higienistka, asystentka, osoba sprzątająca)
Rozszerzone Wsparcie
  • 9 lekcji w nagraniu
  • Sesja pytań i odpowiedzi na żywo
  • Krótkie konspekty pdf dla powtórzenia lekcji
  • Zaświadczenie (6 pkt. edukacyjnych)
  • 2 godzinne indywidualne spotkanie online z prowadzącą (cena rynkowa od 700 zł)
→ Spersonalizowane porady prawne
→ Analiza konkretnych problemów gabinetu
→ Praktyczne rozwiązania do wdrożenia
  • Wzór umowy na dostawy sprzętu (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór umowy na dostawę leków i materiałów jednorazowych (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór regulaminu organizacyjnego podmiotu leczniczego
  • Wzory umów kontraktowych z medykami (lekarz, pielęgniarka, higienistka, asystentka, osoba sprzątająca)

Łączna cena rynkowa to ok. 2,500 zł.
Pełny Pakiet Prawny
  • 9 lekcji w nagraniu
  • Sesja pytań i odpowiedzi na żywo
  • Krótkie konspekty pdf dla powtórzenia lekcji
  • Zaświadczenie (6 pkt. edukacyjnych)
  • 2 godzinne indywidualne spotkanie online z prowadzącą (cena rynkowa od 700 zł)
→ Spersonalizowane porady prawne
→ Analiza konkretnych problemów gabinetu
→ Praktyczne rozwiązania do wdrożenia
  • Wzór umowy na dostawy sprzętu (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór umowy na dostawę leków i materiałów jednorazowych (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór regulaminu organizacyjnego podmiotu leczniczego (cena rynkowa od 1000 zł)
  • Wzory umów kontraktowych z medykami (lekarz, pielęgniarka, higienistka, asystentka, osoba sprzątająca) (cena rynkowa od 600 zł)

Łączna cena rynkowa to ok. 4,100 zł.
1120 1400
1540 2000
2120 2800
6 punktów edukacyjnych
6 punktów edukacyjnych
6 punktów edukacyjnych
Wybierz odpowiednią opcję
Podstawowy Start
  • 9 lekcji w nagraniu
  • Sesja pytań i odpowiedzi na żywo
  • Krótkie konspekty pdf dla powtórzenia lekcji
  • Zaświadczenie (6 pkt. edukacyjnych)
  • 2 godzinne indywidualne spotkanie online z prowadzącą
  • Wzór umowy na dostawy sprzętu
  • Wzór umowy na dostawę leków i materiałów jednorazowych
  • Wzór regulaminu organizacyjnego podmiotu leczniczego
  • Wzory umów kontraktowych z medykami (lekarz, pielęgniarka, higienistka, asystentka, osoba sprzątająca)
Rozszerzone Wsparcie
  • 9 lekcji w nagraniu
  • Sesja pytań i odpowiedzi na żywo
  • Krótkie konspekty pdf dla powtórzenia lekcji
  • Zaświadczenie (6 pkt. edukacyjnych)
  • 2 godzinne indywidualne spotkanie online z prowadzącą (cena rynkowa od 700 zł)
→ Spersonalizowane porady prawne
→ Analiza konkretnych problemów gabinetu
→ Praktyczne rozwiązania do wdrożenia
  • Wzór umowy na dostawy sprzętu (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór umowy na dostawę leków i materiałów jednorazowych (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór regulaminu organizacyjnego podmiotu leczniczego
  • Wzory umów kontraktowych z medykami (lekarz, pielęgniarka, higienistka, asystentka, osoba sprzątająca)

Łączna cena rynkowa to ok. 2,500 zł.
Pełny Pakiet Prawny
  • 9 lekcji w nagraniu
  • Sesja pytań i odpowiedzi na żywo
  • Krótkie konspekty pdf dla powtórzenia lekcji
  • Zaświadczenie (6 pkt. edukacyjnych)
  • 2 godzinne indywidualne spotkanie online z prowadzącą (cena rynkowa od 700 zł)
→ Spersonalizowane porady prawne
→ Analiza konkretnych problemów gabinetu
→ Praktyczne rozwiązania do wdrożenia
  • Wzór umowy na dostawy sprzętu (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór umowy na dostawę leków i materiałów jednorazowych (cena rynkowa od 300 zł)
  • Wzór regulaminu organizacyjnego podmiotu leczniczego (cena rynkowa od 1000 zł)
  • Wzory umów kontraktowych z medykami (lekarz, pielęgniarka, higienistka, asystentka, osoba sprzątająca) (cena rynkowa od 600 zł)

Łączna cena rynkowa to ok. 4,100 zł.
1400 zł
2000 zł
2800 zł
6 punktów edukacyjnych
6 punktów edukacyjnych
6 punktów edukacyjnych
radca prawny, stały mediator sądowy, interwent kryzysowy oraz coach.

Posiada prawie 25-letnie doświadczenie w pracy z medykami.
Jest autorką kilku książek z zakresu prawa ochrony zdrowia i znaczącej liczby artykułów, w tym naukowych, w tej samej dziedzinie.
W codziennej pracy zawodowej łączy zawód radcy prawnego z szeroką wiedzą na temat ludzkich postaw, zachowań i emocji.
Szczególnym zainteresowaniem prelegentka obejmuje dokumentację medyczną, prawa pacjenta, roszczenia z tytułu błędów medycznych, zgodę na udzielanie świadczeń zdrowotnych. Są to tzw. krytyczne obszary procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
Prelegentka ma także ponad 10-letnie doświadczenie w pracy jako nauczyciel akademicki w murach Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu.
Prowadzi liczne szkolenia i wykłady dla profesjonalistów oraz w ramach kursów specjalizacyjnych.
Agnieszka Sieńko
Prowadząca
W ciągu dwóch lat wspólnie przeprowadziliśmy 22 webinary i zgromadziliśmy ponad 2000 uczestników na tych szkoleniach.
Poniżej możecie zapoznać się z ich opiniami
Dokładne wytłumaczenie zagadnienia zwieżle na temat
Kompetencje,doświadczenie zawodowe Pani Mecenas
Precyzja w interpretacji ustawy
Jasność przekazu i materiały do wdrożenia
Świetnie podana wiedza,wykładowczyni trzyma przez cały czas słuchaczy w aktywności ("nie chce się spać").
Prosty przekaz trudnego tematu
Merytorycznie na wysokim poziomie .Prowadząca stara się odpowiedzieć na wszystkie zadane pytania
Prosty fachowy przekaz, zrozumiały
Czego się spodziewać po rejestracji?
Po pomyślnej realizacji wpłaty otrzymasz mailem potwierdzenie. Jesteś z nami!
W dniu X link do lekcji otrzymasz mailem oraz SMS-em.
1
2
Co dalej? Przed rozpoczęciem kursu otrzymasz dostęp i przypomnienie. Następnie czeka na Ciebie 20-30 minut kontentu podczas każdej lekcji, a także sesja Q&A na żywo pod koniec kursu.
3
Made on
Tilda