Opanuj diagnostykę i skuteczne podejście do leczenia tyłozgryzów w różnych grupach wiekowych: przedszkolnej (3–6 lat), wczesnoszkolnej (6–9 lat) oraz w wieku mieszanym (9–12 lat).

Podczas szkolenia dowiesz się:
w cenie promocyjnej do 4 sierpnia
Jakie są najczęstsze przyczyny tej wady i sposoby ich eliminacji.
1,5h webinar
dla ortodontów
lek. dent. Kamila Mochocka
14 lat doświadczenia
TYŁOZGRYZY U DZIECI - Jak je diagnozować i leczyć krok po kroku?
Jak trafnie rozpoznawać objawy tyłozgryzów u małych pacjentów.
Kiedy należy interweniować oraz co powinno wzbudzać nasz niepokój.
Przedstawimy konkretne przypadki kliniczne, w tym: zdjęcia, rentgeny, czas terapii, zastosowane postępowanie oraz uzyskane efekty.
Jak optymalnie dobrać metody i techniki leczenia do poszczególnych pacjentów.
27.08
o godz. 19:00
Tyłozgryzy to wady zgryzu występujące w naszej populacji najliczniej i bardzo często powikłane zgryzem głębokim.
Nieleczone prowadzą do:
zaburzeń funkcji żucia i oddychania
zwiększonego ryzyka urazów siekaczy górnych,
negatywnego wpływu na samoocenę i rozwój psychospołeczny dziecka.
zaburzeń wymowy (np. seplenienia),
Kluczowe jest prawidłowe rozpoznanie ich objawów, eliminacja parafunkcji i dysfunkcji oraz rozpoczęcie odpowiedniego leczenia we właściwym momencie.
Jeśli nie jesteś pewny/a jak to zrobić, to ten webinar jest właśnie dla Ciebie!

Pokażemy Ci krok po kroku na przykładach z praktyki, na co zwrócić uwagę u małych pacjentów, co może prowadzić do tyłozgryzów i jak przeprowadzić u nich bezpieczne leczenie, żeby ich zęby rozwijały się w prawidłowy sposób!
PROGRAM SZKOLENIA

Czym jest tyłozgryz?

  • Definicja i klasyfikacja (Angle'a klasa II – podtypy: II/1 i II/2)
  • Różnice anatomiczne i funkcjonalne względem normy
  • Rozpoznanie tyłozgryzu: nawyk, objaw czy uwarunkowanie anatomiczne?
Epidemiologia i częstość występowania
  • Jak często występuje tyłozgryz u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym?
  • Wpływ tyłozgryzu na funkcje żucia, połykania i wymowy
Etiologia – najczęstsze przyczyny tyłozgryzów
  • Czynniki genetyczne: dziedziczność typu wzrostu twarzoczaszki
  • Czynniki środowiskowe:
  • parafunkcje
  • dysfunkcje
  • nieprawidłowe karmienie
  • nieprawidłowe układanie do snu

  • Dysfunkcje mięśniowo-czynnościowe:
  • parafunkcje (ssanie kciuka, smoczka, oddychanie przez usta)
  • nieprawidłowe połykanie
  • obniżone napięcie mięśniowe (np. hipotonia)э

  • Wady postawy i wpływ układu kostno-mięśniowego (np. protrakcja głowy, kifotyzacja kręgosłupa szyjnego)
Kiedy interweniować? – znaczenie wczesnej diagnostyki
  • Jakie symptomy powinny zaniepokoić lekarza lub rodzica?
  • Zasady pierwszego badania ortodontycznego – kiedy i jak?
  • Znaczenie okresu wzrostu twarzoczaszki (okna terapeutyczne)
Tyłozgryz w różnych grupach wiekowych
  • Diagnostyka i podejście w wieku:
- przedszkolnym (3–6 lat)
- wczesnoszkolnym (6–9 lat)
- szkolnym (9–12 lat)

  • Wpływ wzrostu i dojrzewania na decyzje terapeutyczne
Metody i techniki leczenia tyłozgryzów
  • Terapia czynnościowa:
- aparaty typu Trainer, Myobrace, Frankel, Bionator
- Hinz appliance
- Neurologopedia
- wskazania i ograniczenia

  • Aparaty zdejmowane:
- płytka Schwarza
- maska twarzowa
- Bioblock

  • Leczenie aparatami stałymi (w późniejszym etapie)
- D-Gainer
- MarcoRosa
- Hyrax

  • Współpraca interdyscyplinarna:
- logopeda, fizjoterapeuta, osteopata, laryngolog

  • Rola terapii miofunkcjonalnej
Indywidualizacja leczenia i praca z pacjentem
  • Jak motywować dziecko i rodzinę do współpracy?
  • Jak monitorować postępy?
  • Co jeśli dziecko nie chce nosić aparatu?
Powikłania i konsekwencje nieleczonego tyłozgryzu
  • Zaburzenia funkcji żucia i oddychania
  • Zwężenie szczęki I brak miejsca dla zębów
  • Zwiększone ryzyko urazów siekaczy górnych
  • Zaburzenia wymowy
  • Wpływ na samoocenę i rozwój psychospołeczny dziecka
Omówienie przypadków klinicznych krok po kroku
  • Dokumentacja fotograficzna i radiologiczna
  • Zastosowane metody leczenia i uzyskane efekty
  • Czas trwania terapii, trudności, compliance
Sesja pytań i odpowiedzi
  • Możliwość omówienia własnych przypadków przez uczestników
  • Najczęstsze dylematy w praktyce
Lekarz dentysta z 14-letnim doświadczeniem oraz zamiłowaniem do szeroko pojętego leczenia dzieci.
Początkowo pracowała jako pedodonta na etacie w MCS w Warszawie, równolegle szukając swojej drogi ortodontycznej na stażach u mentorów ortodontycznych, licznych kursach, zjazdach, sympozjach w Polsce i za granicą.
Absolwentka cyklu kursów Larrego Browna (USA) i 3-letniego programu masterskiego Orthodontics and Dentofacial Orthopedics pod przewodnictwem dra Dereka Mahoniego (Sydney).
Jej motto: „leczenie ortodontyczne to nie tylko proste zęby, ale przede wszystkim piękna i zdrowa twarz”.
Prywatnie jest mamą 4 dzieci, miłośniczką ogrodnictwa i domowych zwierząt.
lek. dent. Kamila Mochocka
SPIKER
Czego się spodziewać po rejestracji?
Po pomyślnej realizacji wpłaty otrzymasz mailem potwierdzenie. Jesteś z nami!
W dniu X (czyli 27.08) link do szkolenia otrzymasz mailem oraz SMS-em.
1
2
Co dalej? Czeka na Ciebie 1,5+ godziny kontentu i sesja Q&A. Przed rozpoczęciem webinaru otrzymasz dostęp i przypomnienie, a po zakończeniu sesji będziesz mieć dostęp do nagrania oraz otrzymasz certyfikat uczestnictwa.
3
FAQ
Made on
Tilda